KoreaKerst2023.reismee.nl

Sneeuw, museum voor hedendaagse geschiedenis, fitness en BBQ

Ed wakker om 6:45 uur en gaat studeren in de lobby. Angelina maakt haar huiswerk op de kamer. Als we om 8:00 uur de gordijnen opendoen een grote verrassing: sneeuw, en meer dan met Kerst! Na een kop koffie / thee en wat koekjes op de kamer vertrekken we vol goede moed voor een wandeling door de witte wereld.

We zitten niet ver van het museum voor hedendaagse geschiedenis en lopen langzaam door enkele hoofdstraten van Seoul. We vermaken ons uitstekend met verlichting, stoplichten en sneeuw. Om precies 10 uur arriveren we bij het museum voor hedendaagse geschiedenis (toegang uiteraard gratis) en vermaken ons 2 uur in dit onontdekte juweeltje in Seoul. We worden meengenomen in de geschiedenis van de laatste 100 jaar van Korea, met een accent op de laatste 40 jaar. We staan oog in oog met de allereerste Hyundai (pony 1) en de veranderingn die Korea heeft ondergaan (economisch, kleding, vrouwenrechten, etc.). Vanaf het dakterras hebben we een fantastisch uitzicht over het besneeuwde complex Gyeongbokgung.

Rond 12 uur verlaten we het museum en nuttigen bij een Twosome Place een green-tea Latte en een Cappuccino met gebak. Daarna terug naar hotel en de fitness opgezocht. In de avond genoten van een Korean BBQ (Korean beef with cuts) en een fles Argentijnse Malbec. Onderstussen app contact met Mary in thuisland NL. Naast ons een gezelschap dat zich tegoed doet aan Whiskey en bier en erg vrolijk wordt.

En we slapen weer vroeg…..