KoreaKerst2023.reismee.nl

Van Busan naar Seoul

Vandaag weer terug naar Seoul. Ontbijtje op de de kamer met het fantastische uitzicht en daarna nog een wandeling van een uurtje door Busan in de buurt van het hotel. Ed is weer helemaal gelukkig als hij een makelaar vindt. Om half elf uur uitgecheckt uit het hotel en daarna met een taxi naar de luchthaven. Voorspoedige reis, nog geen 14 Euro, ruim een half uur. Op de luchthaven wel lang wachten, we kunnen pas 1,5 uur voor vertrek inchecken. Op luchthaven nog even rondgehangen en daarna rustigevliegreis naar Seoul. In Seoul weer een taxi genomen, geen luxe maar een gewone (veel goedkoper) en naar Shilla Stay Hotel. Heel druk verkeer in Seoul, we hebben er bijna 1,5 uur over gedaan, maar voor 32.000 Won (22,40 Euro) ga je niet met koffers de trein en metro in.

Shilla Stay is een zakenhotel in centrum van Seoul, vlakbij Insadong. Kamer op de 17e etage is goed, maar niet zo mooi als in eerdere hotels. Service is prima, gratis minibar met cola en bier en pringles.

Einde middag gegeten in Myeongdong bij bekende restaurant Kyoja, een echte hype. Ze hebben slechts vier gerechten, en we nemen allebei een noodle-soep.

In de avond wandeling langs riviertje de Cheonggyecheon in het centrum de andere kant op als enkele dagen geleden, de verlichting is hier nog uitgebreider (zie foto’s).

‘s avonds weer op tijd weer op 1 oor (Angelina), ik tussen de lakens (Ed)