KoreaKerst2023.reismee.nl

Naar Busan

Vandaag weer vroeg aan het ontbijt (7:15 uur). Daarna uurtje studeren en koffers inpakken. Vanmiddag om 14:50 vliegen we met T’way (TW 965) van Gimpo airport naar Busan in het zuiden van Zuid-Korea. Om 9:45 maken we nog een wandeling vanuit het hotel naar een gedeelte waar we nog niet gewandeld hebben. We zien de gebruikelijk mix tussen oude wijktjes \ huizen en nieuwe hoge gebouwen. We lopen langs een wijkje waar veel scooters en motoren worden verkocht, verderop een wijkje met veel verlichtingzaken en een grote markt met veel gedroogde vis. Na een uurtje wandelen terug in het hotel, laatste kop koffie en dan de taxi in naar Gimpo Airpost. Ritje van 45 minuten, kost ons kleine 50.000 Won (zo’n 35 Euro). Inchecken op luchthaven verloopt voorspoedig, maar natuurlijk moet Angelina haar handbagage bij security weer extra gechecked worden :-). Daarna 1,5 uur rondhangend in cafetaria Villa de Charlotte en wachten op vertrek vliegtuig, onder genot van broodje Bulgogi en grote Americano. Mooie gelegenheid om dit verhaal te starten.

De vlucht verloopt voorspoedig, vertrekt een kwartier te laat meer duurt maar 45 minuten. De koffers rollen snel van de band en een taxi brengt ons door druk verkeer in 45 minuten naar ons hotel: Lotte Hotel Busan. Angelina maakt nog wat ruzie met de taxiichauffeur over extra kosten die hij tevergeefs wil doorberekenen en na het inchecken naar onze kamer: 3712. En ja, die 37 straat voor verdieping 37. De kamer is ruimen heerlijk en het uitzicht is adembenemend, Neem een kijkje in de fotorapportage.

Koffers uitgepakt en dan op zoek naar een restaurant, we rammelen inmiddels. Na een half uur rondzwerven vinden we een restaurant dat wel goed gevuld is. En dat is een feest: BBQ met kip, coquilles Saint Jacques en een heerlijke Jigae (stoofsoep van tofu en kimchi). Soju en bier maken het feest compleet. Moe maar voldaan zoeken we daarna ons bed op de 37e verdieping op, maar eerst genieten we nog even van het uitzicht op de stad.